Граючи навчаємось

Картинки по запросу навчаємось граючи


ЦІКАВА МАТЕМАТИКА: В ігри граємось – рахувати навчаємось

Займаючись з дітьми середнього дошкільного віку формуванням навиків рахування, слід використовувати цікаві і різноманітні ігри та вправи.
«Піжмурки»
В різних місцях кімнати заздалегідь розставляємо іграшки або якісь картинки. Наприклад, два каченяти і три курчати. Іграшки потрібно розмістити так, щоб дитина легко могла їх знайти.
На столі, на деякій відстані один від одного, стоять іграшки або картинки: качка і курка. Дорослий пояснює дитині ігрове правило: одного разу качка і курка гралися зі своїми дітками в «Піжмурки». Ось сховалися дітки, а мами їх шукають і не можуть знайти. Давай допоможемо курці і качці знайти і перерахувати своїх діток. Дитина знаходить, приносить і ставить на стіл. Поряд з качкою ставить двох каченят і рахує: один, два. Всього два каченяти. Потім приносить курчат і теж рахує: один, два, три. Всього три курчати.
Далі дорослий пропонує поставити каченят і курчат в два ряди, один під одним, щоб легше було рахувати і порівнювати: кого більше, а кого менше.
Дитина порівнює множини між собою, встановлює, що курчат більше, тому що їх три, а каченят менше - два. Число 3 більше, ніж число 2 і навпаки.
«Що змінилося?»
Гра починається з рахування іграшок, які знаходяться на столі. За сигналом дорослого «ніч» дитина має заплющити очі. У цей час на столі виставляють ще кілька іграшок або картинок. За сигналом «день» дитина відкриває очі, рахує іграшки і порівнює з попередною кількістю.
«У кого стільки ж»
Грають всі члени сім'ї. У кожного - різна кількість предметів або картинок з намальованими на ній предметами. Один з гравців - ведучий. Краще, якщо це буде дорослий. Він дає завдання іншим гравцям. Наприклад: «Той, у кого три предмета, повинен заспівати пісеньку». Мама (тато) встає і співає. Гра триває далі. «Той, у кого чотири предмета, має стільки ж разів сказати «мяу» і т. д.».
«Скільки іграшок заховано?»
Під серветкою заховано кілька іграшок: кубиків, кульок, мотрійок. Дитина навпомацки, не знімаючи серветки, визначає, скільки їх. Потім пропонуємо дитині заплющити очі. В цей час кладемо ще або забираємо 1-2 іграшки. Після того, як дитина підрахує їх, знімаємо серветку і пропонуємо їй перевірити, чи правильно вона порахувала.
«Скільки у тебе в руках?»
Дитина закладає руки за спину. Ви кладете їй в руки різну кількість дрібних предметів (жолудів, камінчиків, дрібних іграшок). Вона перераховує їх, вголос називає число, а потім кладе предмети перед собою і перевіряє правильність своєї відповіді - рахує.
«Стук-стук»
Дорослий стукаєте за ширмою молоточком (дзвонить дзвіночком), пропонує дитині послухати і порахувати, скільки звуків він чує, а потім викласти стільки ж іграшок, кружечків.
Можна цю гру провести навпаки: дорослий викладає певну кількість предметів або просто називаєте число, а дитина має стільки ж разів вдарити молоточком, плеснути в долоні, підстрибнути.
Знання, отримані дитиною в результаті таких занять, слід постійно використовувати в конкретних життєвих ситуаціях, що вимагатиме від дітей застосування навичок рахування. «Пригости всіх яблуками. Скільки ти приніс? Чому ти приніс тільки три яблука? Правильно, тому що нас троє». «Зараз ми з тобою всім лялькам зав’яжемо бантики. Скільки треба стрічок? (Три). А у нас скільки їх? (Дві). Всім лялькам вистачить бантиків? Що треба зробити, щоб всім лялькам вистачило бантиків? Правильно, ще взяти одну стрічку».
Після того, як дитина навчиться вільно рахувати предмети, звуки, рухи в межах п'яти, варто показати йому нові прийоми: відраховування певної кількості з більшої групи, самостійне утворення сукупності по заданому числу. Ці завдання для дитини складніші за попередні (рахування). Нерідко вона починає відраховувати і забуває задане число. Тому, пояснюючи новий прийом, дорослий підкреслює необхідність запам'ятати задане число, показує і роз'яснює, що слід називати тільки тоді, коли предмет поставлений. Результати відраховування перевіряються перераховуванням предметів утвореної множини.


Немає коментарів:

Дописати коментар